KLM 2024?!!!

• Vitani

Volgens mij wordt, als ik het goed gelezen heb, je Engels alleen getest bij het eind gesprek.. In de voorgaande procedure zat die test al bij de capaciteiten en persoonlijkheidstest. En als dat er nu ook bij zit, dan staat het in ieder geval niet op de career site..

Waar oefenen jullie analogieën, cijferreeksen en figuurreeksen? Ik twijfel of ik een pakket koop bij 123test.nl of bij assess.ly

Die eerste heeft naar mijn idee niet genoeg uitleg maar dat kan komen omdat ik nog geen pakket gekocht heb. De tweede heeft (bij een gratis test) wel bij een aantal antwoorden uitleg, maar ook echt heeeeeele ingewikkelde reeksen. Zo ingewikkeld dat ik er echt geen bal van snap, hoe vaak ik het ook oefen.. Er staat dan wel een uitleg bij maar ik vind het zo moeilijk dat ik het gewoon echt niet begrijp. Nu voel ik me echt mega dom terwijl ik weet van mezelf dat ik een prima IQ heb. Maar ik ben nou eenmaal echt meer een talenmens dan een rekenmens en ik zou het echt heel vervelend vinden als ik die test niet haal omdat ik niet door de cijferreeksen heen kom

Even als voorbeeld:

-2     -4     8     -48     ?

Ik weet inmiddels wat het juiste antwoord is maar waarom….?

Nog een voorbeeld:

7     7/5     -13/5     -13/25    -13/125     -513/125     ?

Ook echt geen idee en bij het zien van die breuken raak ik al helemaal in paniek. Ben ik de enige hierin of hebben jullie hier ook moeite mee?

• Jessie

Hi Vitani,

Ik kan mezelf echt helemaal herkennen in jouw reactie!! Ik heb ook echt een ontzettende moeite met de cijferreeksen.

En idd, hoe ik de vacture nu lees, zit het schriftelijk Engels er niet meer in. Maar misschien  ga ik toch maar wat teksten voorbereiden voor de zekerheid.

We hebben nog zeker 2 weken om het een en ander voor te bereiden! Succes allemaal! 

• Sophie_

Hi Vitani,

Ik ben ook meer een talenmens en kreeg de vorige keer bij het oefenen van de capaciteitentest ook helemaal de zenuwen bij het zien van de rekentoetsen. Ik heb toen een oefenpakket gekocht via Hello test, dat heeft mij in ieder geval heel erg geholpen. Helaas ben ik toen wel  afgevallen na de persoonlijkheidstest dus hopelijk kom ik daar dit jaar wel doorheen ;)

Mijn ervaring met de cijferreeksen die je in de echte capacitieiten test krijgt, is dat het niveau een stuk lager ligt dan de voorbeelden die jij nu geeft. Ik heb toen in ieder geval geen vragen met breuken voorbij zien komen. Hopelijk is dat dit jaar nog steeds zo en rollen we er zo doorheen.

Succes iedereen!

• Lauren

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier, vind het superleuk dat de vacature op 4 maart zal openen!

Net als jullie wil ik me optimaal voorbereiden op het sollicitatieproces.

Ik zag dat een (voor mij) nieuw onderdeel een videopitch is. Ook las ik ergens dat je dan drie vragen moet beantwoorden voor de camera.

Kan iemand hier meer over vertellen? Krijg je de vragen bijvoorbeeld een dag eerder of moet je ze on the spot beantwoorden?

Ik hoor het allemaal graag, dankjewel alvast!

Heel veel succes iedereen en groetjes,

Lauren

• Lotte

Lauren

Hoi allemaal, Ik ben nieuw hier, vind het superleuk dat de vacature op 4 maart zal openen! Net als jullie wil ik me optimaal voorbereiden op het sollicitatieproces. Ik zag dat een (voor mij) nieuw onderdeel een videopitch is. Ook las ik ergens dat je dan drie vragen moet beantwoorden voor de camera. Kan iemand hier meer over vertellen? Krijg je de vragen bijvoorbeeld een dag eerder of moet je ze on the spot beantwoorden? Ik hoor het allemaal graag, dankjewel alvast! Heel veel succes iedereen en groetjes, Lauren

Je krijgt de vragen op het moment dat je ze gaat beantwoorden met elk een korte video. Inderdaad drie vragen. Althans, zo was het de vorige keer. Als je ze gaat beantwoorden heb je even tijd om je antwoord te formuleren voordat je gaat opnemen. Maar je kunt de opdracht niet meer wegklikken en dit bijvoorbeeld de volgende dag doen. Het moet wel echt dan gebeuren.

• Lauren

Lotte
    Lauren

Hoi allemaal, Ik ben nieuw hier, vind het superleuk dat de vacature op 4 maart zal openen! Net als jullie wil ik me optimaal voorbereiden op het sollicitatieproces. Ik zag dat een (voor mij) nieuw onderdeel een videopitch is. Ook las ik ergens dat je dan drie vragen moet beantwoorden voor de camera. Kan iemand hier meer over vertellen? Krijg je de vragen bijvoorbeeld een dag eerder of moet je ze on the spot beantwoorden? Ik hoor het allemaal graag, dankjewel alvast! Heel veel succes iedereen en groetjes, Lauren

Je krijgt de vragen op het moment dat je ze gaat beantwoorden met elk een korte video. Inderdaad drie vragen. Althans, zo was het de vorige keer. Als je ze gaat beantwoorden heb je even tijd om je antwoord te formuleren voordat je gaat opnemen. Maar je kunt de opdracht niet meer wegklikken en dit bijvoorbeeld de volgende dag doen. Het moet wel echt dan gebeuren.

• Lauren

Hoi Lotte,

Dankjewel voor je reactie!

Welke drie vragen werden jou gesteld en werk je inmiddels bij KLM?

Mocht je verder nog tips hebben, dan hoor ik het natuurlijk graag, bedankt alvast!

Hroetjes,

Lauren

• Lotte

Lauren

Hoi Lotte, Dankjewel voor je reactie! Welke drie vragen werden jou gesteld en werk je inmiddels bij KLM? Mocht je verder nog tips hebben, dan hoor ik het natuurlijk graag, bedankt alvast! Hroetjes, Lauren

Nee helaas, ik werk niet bij KLM. In 2022 voor het eerst gesolliciteerd, nu ga ik er opnieuw voor. Bij de vragen moet je denken aan algemene vragen als waarom jij graag voor KLM zou willen gaan werken. En dat antwoord dan samenvatten in korte tijd, rond een minuut. Succes!

• Lex

Hallo iedereen! Ik zag ook dat ze in maart de functie voor cabinepersoneel weer gaan openen en ik zou heel graag willen solliciteren! Maar sinds kort woon ik niet meer in Nederland en wil ik graag in het buitenland blijven en werken bij KLM met de XFA regeling. Weet iemand of dat mijn kansen tijdens het solliciteren verkleint?

• Lex

Hi allemaal,

Weet iemand toevallig of ronde 3 en 4 op dezelfde dag zijn, en anders of er veel dagen tussen zitten? Ik ben benieuwd omdat ik uit het buitenland zou moeten komen (mocht ik zo ver komen).