KLM 2024?!!!

• Linda

Hoi! Ik ben nieuw hier en sinds coronatijd eigenlijk al geinteresseerd in een baan als cabin attendant bij KLM. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of hier CA's aanwezig zijn die iets zouden kunnen zeggen over wat je netto overhoudt qua salaris.

Mijn brutosalaris is nu namelijk €4400,- (ben 38 jaar oud) en ik zie dat je als CA met €2842,- bruto begint. Dit is natuurlijk een ontzettend groot gat en maakt mijn keuze erg lastig..

Ook lees ik veel over lange wachttijden. Stel je voor ik ga 4 maart solliciteren en ik kom erdoor, hoeveel tijd gaat er dan nog gemiddeld inzitten totdat ik m'n huidige baan op moet geven en echt kan gaan vliegen? Is dat een kwestie van maanden, jaren? Ik kan deze informatie niet heel erg concreet vinden bij KLM..

• Vitani

Hi Linda,

ik zat heel lang met hetzelfde. Jaren heb ik getwijfeld hierover, want mijn bruto salsris is ongeveer gelijk aan dat van jou, maar dan met 32 uur werken. Om deze reden durfde ik de vorige keer niet te solliciteren omdat ik bang was dat ik met mijn vaste lasten niet zou uitkomen. Echter ben ik nu echt overtuigd dat werkgeluk veel belangrijker is dan wat je verdient.

Wat je overhoudt van die €2842 bruto, ik heb echt geen idee.. ben daar ook wel benieuwd naar! Er komt sowieso nog daggeld bij en als je daar een beetje zuinig mee omgaat dan houd je daar soms van over. 

• Lisa2009

Ik werk zelf bij een andere Airline waar het bruto salaris een stuk lager ligt, maar ik hou netto meer over dan ik bruto verdien. Denk aan reiskosten en bijvoorbeeld daggeld, dus ik verwacht dat het nettoloon bij KLM ook iets hoger zal liggen dan het bruto loon. Uiteraard kan dit een misconceptie zijn, wellicht een klm hopelijk binnenkort collega die dit weet?

• Linda

@ Lisa: Ah, dat klinkt goed! Van mijn huidige brutosalaris hou ik zo'n €3300,-netto over, dus als ik meer dan die €2842,- netto over zou houden door extraatjes dan voelt het al als een minder groot gat ????Het is ook niet zo dat ik er niet van rond zou kunnen komen, maar ik kan nu bijvoorbeeld echt flink sparen en vind dat een fijne zekerheid..

@Vitani: Ja, je hebt gelijk dat werkgeluk belangrijker is, maar alsnog zit ik in dubio. Ik ben dit al lange tijd aan het overwegen en telkens als ik naar vacatures keek was er niks en nu is 4 maart toch opeens heel echt dichtbij ofzo. Ik krijg er stress van, haha!

• Linda

Oh, wat raar die vraagtekens. Ik had een emoji geplaatst (aap met hand voor de ogen) 

• Linda

Ben trouwens ook wel benieuwd hoeveel euro het salaris jaarlijks gemiddeld stijgt binnen je schaal. Als een CA die hierop kijkt dat kan vertellen?

Het brutosalaris is trouwens al wel flink gestegen t.o.v. oudere vacatures die ik gevonden heb, dus dat is positief!

• Lotte

Jeanette
    Lotte

Dank je wel Jeanette, voor je warme woorden. Ben er echt even stil van. Zo lief. Inderdaad, ik wilde alleen maar helpen. Meer niet. Want ik gun het iedereen hier zo om lid te worden van de blauwe familie. Jou ook lieve Jeanette! Maar je gaat nu natuurlijk eerst op gesprek bij Lufthansa, ook een prachtig bedrijf. Allemaal heel veel succes met alle voorbereidingen op wat komen gaat vanaf volgende maand. Een spannende tijd met sollicitaties, toetsen, gesprekken en hopelijk hele mooie uitslagen. Ga ervoor, maak jullie dromen waar!  

Lieve Lotte,  Dankjewel voor jouw enthousiasme & positieve input in dit forum en ja we mogen niet vergeten, dat eindelijk de vacature weer opent en dat iedereen zich erop verheugd.  Ik laat je zeker weten hoe het bij Lufthansa is gegaan, ben goed voorbereid en inderdaad een prachtig bedrijf. Ik verheug me enorm.  Misschien zou het een leuk idee zijn om elkaar via instagram (wil ik gaan inrichten) te volgen en zo contact te houden, ik kan je dan via Instagram mijn WhatsApp doorgeven, als je dat natuurlijk leuk vindt? Ik zou me verheugen, vooral als het bij jou bij de KLM lukt en voor mij bij de Lufthansa. Laat het maar weten… :+)   

Dat lijkt me heel leuk Jeanette, doen we! Laat maar weten wat je Instagram adres is zodra je die hebt, dan zoek ik je daar op. Spreken we daar verder, gezellig. Ben zo benieuwd straks naar je verhalen over je sollicitatie bij Lufthansa.

• Jeanette

….. doen we! Laat maar weten wat je Instagram adres is zodra je die hebt, dan zoek ik je daar op. Spreken we daar verder, gezellig. Ben zo benieuwd straks naar je verhalen over je sollicitatie bij Lufthansa.

Ik laat het je weten, zodra ik bij Lufthansa was Lotte, wat nog even duurt:+ dan maak ik een instagram aan, mocht ik er doorheen komen:+)jLotte (en alle anderen) good luck! 

• Jessie

Hi allemaal!!

Weten jullie misschien of er dit jaar ook schiftelijk het Engels wordt getoetst? Ik weet namelijk wel dat het sowieso mondeling wordt getoetst :) maar over schriftelijk kan ik niks terug vinden, terwijl ik mij juist daar meer zorgen over maak dan het mondelinge haha

• Lotte

Jeanette

….. doen we! Laat maar weten wat je Instagram adres is zodra je die hebt, dan zoek ik je daar op. Spreken we daar verder, gezellig. Ben zo benieuwd straks naar je verhalen over je sollicitatie bij Lufthansa. Ik laat het je weten, zodra ik bij Lufthansa was Lotte, wat nog even duurt:+ dan maak ik een instagram aan, mocht ik er doorheen komen:+)jLotte (en alle anderen) good luck! 

Dat is goed Jeanette. Laat maar weten zodra je het account hebt gemaakt. Heel veel succes alvast straks met het gesprek bij Lufthansa, hou ons op de hoogte!