KLM 2024?!!!

• cabinok_sollicitatiecoach

Lotte

Dag Lisa, voor mij geldt precies hetzelfde. In de algemene voorbereiding op de sollicitatie heb ik veel gehad aan de training van Cabin OK, die kan ik iedereen zeker aanraden. Maar de serious game, daarop kan niets je echt goed voorbereiden. En dat is eigenlijk ook heel logisch, dat is immers het doel van dit onderdeel in de selectieprocedure. Ga ervoor en beschouw het vooral als een echte werksituatie aan boord, dat zou mijn advies zijn. Het heet niet voor niks serious game. Zo ga ik er deze keer in, mits me die kans gegeven is uiteraard, en dan maar hopen op een goede afloop. Heel veel succes met je sollicitatie!

• cabinok_sollicitatiecoach

Beste Lotte, Gewoonlijk reageer ik niet op dit forum, op jouw post reageer ik nu wel, het is niet zo men zich niet voor kan bereiden op de Game en de interventieopdrachten want 97% deelnemers aan de training van CABIN OK komt wel door de Game. Alleen als je niet de competenties laat zien waar de KLM naar op zoek is, of in de interventie opdrachten niet laat zien hoe de KLM verwacht dat de cabin attendants met de passagiers om gaan dan ga je niet door. 

De trainingen CABIN OK cabin attendant KLM  module 1 en 2 kan op dit moment nog voor worden ingeschreven, alleen is het gezien de grote belangstelling momenteel alleen mogelijk in te schrijven  voor de training Game/interview na het behalen van de testen en video ,alle informatie staat ook op de site van CABIN OK  

Ik wens jullie succes met je sollcitatie! cabin attendant KLM , het is een wereldbaan!

Post was bewerkt op 15 februari 2024 17:29 door Ellen

• Liesje

Ik geeft een paar reacties hierboven aan dat ik op de wachtlijst sta voor Cabin-ok training, ik heb het dan trouwens alleen over module 3 voor het gesprek en de game!! Voor module 1 & 2 kan je je natuurlijk gewoon aanmelden. En voor module 3 zou ik zeker lekker op de wachtlijst gaan, niet geschoten is altijd mis toch? Er komen vanzelf wel weer plekjes en wie weet is dat nog wel gewoon optijd voor ons.

Overigens raad ik iedereen module 1 sowieso heel erg aan. Ik heb die 1,5 jaar geleden al gedaan en het geeft echt heel erg veel houvast in de voorbereiding en geeft toch net alvast wat meer zelfvertrouwen. 

• Vitani

Ben alvast begonnen met het oefenen voor de capaciteitentest… dat is lastig zeg! Veel moeilijker dan ik dacht. Ligt dit aan mij? :')

• Jeanette

cabinok_sollicitatiecoach

Beste Lotte, Gewoonlijk reageer ik niet op dit forum, op jouw post reageer ik nu wel, het is niet zo men zich niet voor kan bereiden op de Game en de interventieopdrachten want 97% deelnemers aan de training van CABIN OK komt wel door de Game. Alleen als je niet de competenties laat zien waar de KLM naar op zoek is, of in de interventie opdrachten niet laat zien hoe de KLM verwacht dat de cabin attendants met de passagiers om gaan dan ga je niet door.  De trainingen CABIN OK cabin attendant KLM  module 1 en 2 kan op dit moment nog voor worden ingeschreven, alleen is het gezien de grote belangstelling momenteel alleen mogelijk in te schrijven  voor de training Game/interview na het behalen van de testen en video ,alle informatie staat ook op de site van CABIN OK   Ik wens jullie succes met je sollcitatie! cabin attendant KLM , het is een wereldbaan!

Goedemorgen Ellen,  Ik wilde toch even reageren op de reactie, die u had op de “post” van Lotte. Ik vind persoonlijk, dat Lotte, vooral met haar positiviteit en het delen van dat wat zij tijdens de sollicitatie mocht ervaren, ons allemaal goed geholpen heeft.  Ook heb ik begrepen, dat zij bij u (Cabin OK) ook modules heeft gevolgd en hier erg lovend over is:+) De trainingen die u geeft zijn natuurlijk fantastisch, vooral als voorbereiding om zonder teveel zenuwen goed voorbereid het “spel” en het gesprek in te gaan. Toch denk ik, maar ik spreek natuurlijk voor mezelf, dat het “spel/serious game” niet een “kunstje” moet zijn wat aangeleerd /ingestudeerd kan worden. (niet iedereen heeft ook het geld om de trainingen te volgen). De competenties (die nodig zijn bij het werk als cabin attendant) moeten in jezelf sloemeren en het zou natuurlijk het mooiste zijn als dit er spontaan dan bij zo'n “spel” tevoorschijn komt. De intenties van Lotte waren goed bedoeld. Ik wens iedereen succes en laten we het vooral “liefdevol” houden op dit forum! Nu weet iedereen dat men zich gewoon bij cabin ok aan kan melden, wat natuurlijk super is:) 

• Travelinndi

@Jeanette ik denk dat iedereen hier de beste intenties heeft voor elkaar. Ik heb eerder al gesolliciteerd en wat betreft de serious game denk ik echt dat training en goede voorbereiding kan helpen. Het is niet zozeer dat je een “kunstje” aanleert, dat je een toneelstukje opvoert of jezelf anders voordoet dan je bent. Een cursus gaat jouw geen trucje leren waarmee je de boel een beetje kan omzeilen. Een goede voorbereiding of training gaat jou vooral helpen om met meer zelfvertrouwen de game te starten. Het helpt je te begrijpen welke competenties en kwaliteiten KLM wil terug zien. Het helpt je om je eigen competitie onder de loep te leggen en je kwaliteiten te ontdekken. En hoe je die vervolgens in de game goed naar voren kan laten komen. Ik denk niet dat het gaat om het aanleren van trucjes of kunstjes. Het gaat om de competenties begrijpen, jezelf goed leren kennen, en de compententies die jij diep van binnen al bezit die dag positief en goed naar buiten laten komen.     

Als je Cabin-Ok niet kan betalen wist je dan dat er goedkopere trainingen zijn die jou helpen bij de voorbereiding? Kijk even bij Teacher-Ten.nl die is €150.

Post was bewerkt op 16 februari 2024 11:11 door Travelinndi

• Jeanette

Goedemiddag Travelinndi, 

U heeft het mooi verwoord, en ik begrijp wat u bedoelt. Ik bedoel absoluut niet dat er op de trainingen “kunstjes” worden geleerd om succesvol door de selectie heen te komen(integendeel het kan vele kandidaten helpen) maar er ook andere manieren zijn om goed voorbereid de sollicitatie in te gaan. “Het is de toon die de muziek maakt”

Ik heb alleen gereageerd omdat ik vond dat Lotte enigszins in een verkeerd daglicht werd gezet, terwijl ze iedereen juist wil helpen. Ik hoop dat nu alles rechtgezet is en we door kunnen gaan met een positieve input van iedereen (ook al zitten we er weleens naast) En natuurlijk heeft iedereen de juiste intenties, we willen allemaal graag bij de blauwe familie horen:+) 

• Lotte

Dank je wel Jeanette, voor je warme woorden. Ben er echt even stil van. Zo lief.

Inderdaad, ik wilde alleen maar helpen. Meer niet. Want ik gun het iedereen hier zo om lid te worden van de blauwe familie. Jou ook lieve Jeanette! Maar je gaat nu natuurlijk eerst op gesprek bij Lufthansa, ook een prachtig bedrijf.

Allemaal heel veel succes met alle voorbereidingen op wat komen gaat vanaf volgende maand. Een spannende tijd met sollicitaties, toetsen, gesprekken en hopelijk hele mooie uitslagen. Ga ervoor, maak jullie dromen waar!

• Henkie

Weet iemand hoe lang je motivatie video mag zijn? 

Is dat 1, 1,5 of 2 minuten? 

• Jeanette

Lotte

Dank je wel Jeanette, voor je warme woorden. Ben er echt even stil van. Zo lief. Inderdaad, ik wilde alleen maar helpen. Meer niet. Want ik gun het iedereen hier zo om lid te worden van de blauwe familie. Jou ook lieve Jeanette! Maar je gaat nu natuurlijk eerst op gesprek bij Lufthansa, ook een prachtig bedrijf. Allemaal heel veel succes met alle voorbereidingen op wat komen gaat vanaf volgende maand. Een spannende tijd met sollicitaties, toetsen, gesprekken en hopelijk hele mooie uitslagen. Ga ervoor, maak jullie dromen waar!  

Lieve Lotte,  Dankjewel voor jouw enthousiasme & positieve input in dit forum en ja we mogen niet vergeten, dat eindelijk de vacature weer opent en dat iedereen zich erop verheugd.  Ik laat je zeker weten hoe het bij Lufthansa is gegaan, ben goed voorbereid en inderdaad een prachtig bedrijf. Ik verheug me enorm.  Misschien zou het een leuk idee zijn om elkaar via instagram (wil ik gaan inrichten) te volgen en zo contact te houden, ik kan je dan via Instagram mijn WhatsApp doorgeven, als je dat natuurlijk leuk vindt? Ik zou me verheugen, vooral als het bij jou bij de KLM lukt en voor mij bij de Lufthansa. Laat het maar weten… :+)