KLM 2024?!!!

• Lotte

Ja dan gaat het hard inderdaad met de wachtlijst. Begrijpelijk dat ze die dan nu weer willen gaan aanvullen voor later dit jaar. Het moment waar we allemaal zo lang naar uit hebben gekeken, is eindelijk daar. Wel bijzonder hoor, ineens is het zover. Leuk en spannend tegelijk. Heel veel succes allemaal, lieve hopelijk toekomstige collega's! Succes met jullie voorbereidingen op de sollicitatie straks.

• A

Voor iedereen die wilt gaan solliciteren, het staat ook officieel op de website van KLM (careers.klm.com) dat de vacature opengaat 4 maart a.s.! Succes allemaal met solliciteren!

• Vitani

Ik zie het inderdaad!! Whoop whoop!!

• Lisa2009

Hoe bereiden jullie je nou het beste voor op deze nieuwe sollicitatie. Ik zelf heb het 2 jaar geleden geprobeerd alleen helaas afgevallen na de serious game. Neem de feedback natuurlijk mee maar vind het toch lastig wat nou echt de goede voorbereiding is, hebben mensen tips?

• Lotte

Dag Lisa, voor mij geldt precies hetzelfde. In de algemene voorbereiding op de sollicitatie heb ik veel gehad aan de training van Cabin OK, die kan ik iedereen zeker aanraden. Maar de serious game, daarop kan niets je echt goed voorbereiden. En dat is eigenlijk ook heel logisch, dat is immers het doel van dit onderdeel in de selectieprocedure. Ga ervoor en beschouw het vooral als een echte werksituatie aan boord, dat zou mijn advies zijn. Het heet niet voor niks serious game. Zo ga ik er deze keer in, mits me die kans gegeven is uiteraard, en dan maar hopen op een goede afloop. Heel veel succes met je sollicitatie!

• Liesje

Lotte

Dag Lisa, voor mij geldt precies hetzelfde. In de algemene voorbereiding op de sollicitatie heb ik veel gehad aan de training van Cabin OK, die kan ik iedereen zeker aanraden. Maar de serious game, daarop kan niets je echt goed voorbereiden. En dat is eigenlijk ook heel logisch, dat is immers het doel van dit onderdeel in de selectieprocedure. Ga ervoor en beschouw het vooral als een echte werksituatie aan boord, dat zou mijn advies zijn. Het heet niet voor niks serious game. Zo ga ik er deze keer in, mits me die kans gegeven is uiteraard, en dan maar hopen op een goede afloop. Heel veel succes met je sollicitatie!

Hey Lotte,

Cabin-Ok zit waarschijnlijk al vol, ik heb mezelf wel op de wachtlijst laten zetten. Wat zijn voor jou echt waardevolle tips geweest die jij uit die training haalde waar jij echt veel aan hebt gehad tijdens de Game?

Ben benieuwd hoe jij alles hebt ervaren. Spannend hoor dit!!

• Vitani

Ik denk echt dat ze duizenden reacties gaan krijgen… Al die KLM tiktokkers hebben zoveel volgers die nu ook interesse hebben. :')

Ze gaan 800 mensen werven, dat is wel echt heel veel!

• Lotte

Zo, dat is veel inderdaad! Ja nu zal het hard gaan, we krijgen veel concurrentie. Maar niet wanhopen hoor Vitani, wij maken net zo veel kans als al die anderen. Blijf jezelf, geniet van de ervaring, en ga ervoor!

@ Robin: jammer dat je niet meer terecht kunt voor de training bij Cabin OK. Hopelijk komt er nog een plekje vrij voor je. Heb er veel aan gehad, maar dan vooral in de voorbereiding op het eindgesprek, wat ik uiteindelijk dus (nog) niet heb mogen doen. Hopelijk nu wel, fingers crossed. De game is echt een momentopname. Ineens sta je in die situatie en ben je ook afhankelijk van hoe je teamgenoten met de opdracht omgaan. Zoals ik al schreef, beschouw het als een werksituatie. Denk niet dit is een leuk spel en ik doe gezellig mee, dat is niet voldoende. Je staat daar echt als cabin attendant. Veel succes!

• Vitani

@lotte wat voor situatie kreeg je toentertijd? Of mag je daar niks over zeggen?

• Lotte

Nee daar mag ik niks over zeggen helaas, sorry. We kregen de uitleg vlak voor de start. En wie weet wordt het dit jaar wel heel anders qua invulling van de game, dat zou natuurlijk kunnen. Hoe dan ook: neem de game heel serieus en ga daar staan als cabin attendant. En denk aan de competenties die nodig zijn voor het vak, laat zien dat je die in je hebt. Welke dat zijn is allemaal te vinden op de vacaturesite.