Woehoee ik heb net ook een mailtje gehad voor 24 januari. 5 dagen na mijn 30e verjaardag, wat een mooi cadeau ❤️
Dankjewel! Ja ik denk dat dat ook te maken heeft met de indeling van groepen. Dat ze bijvoorbeeld niet alleen maar oudjes of juist jonkies in een groep willen maar zo goed mogelijk een echte aan boord situatie willen nabootsen. Ik denk dat ze afwijzen sneller doen maar misschien zit ik ernaast. Ik heb het gevoel dat ze na een week niet meer afwijzen. Heb dat althans nog niet gelezen. Had trouwens een slecht gevoel over m'n videopitch dus ben positief verbaasd!
Ik heb ook een onwijs slecht gevoel over mijn videopitch…. Ik ga gewoon nog even door met hopen!
Zojuist een uitnodiging gekregen voor de selectiedag op 28 Januari. Zijn er toevallig meer mensen die op deze dag mogen komen? Lijkt me leuk om alvast wat bekende gezichten te hebben! Als je wilt mag je mij een berichtje sturen op Instagram: fleur0110 Misschien tot snel en voor iedereen die naar de selectiedag mag komen, heel veel succes!
Ik heb het dus helemaal niemand nog verteld. Ook mijn man en kids niet. Behalve jullie nog een chick op TikTok haha. Vind het ook best wel een afweging. Verdien nu bijna twee keer zoveel en heb veel vrijheid maar heb ook wel gezien dat je bij klm door de dagtoelage netto soms meer overhoud dan je bruto salaris en het lijkt me heerlijk om niet meer zoveel achter m'n laptop te zitten en wat meer van de wereld te zien (voor en deels met de kids veel in het buitenland gewoond)
Ha Julia, ik zou je echt nog geen zorgen maken. Als je volgende week woensdag nog niets gehoord hebt zou ik aan de ik bel je zo terug trekken. Ze zitten nu op 12 werkdagen en in mijn geval gelukkig wat sneller, maar dat kan net aan de groep mensen liggen die de pitches bekijkt en hoe ze de selectiedag groepen willen indelen
Hoi allemaal! Ik heb maandag ook de videopitch opgestuurd dus in spanning of ik door ben naar de volgende ronde. Vind het wel een beetje spannend worden nu ik zie dat de meeste selectiedagen al eind januari worden gepland. Ik ben momenteel namelijk 33 weken zwanger en uitgerekend rond 15 januari…. Wordt dus heel krap/spannend voor mij…
Ik heb het dus helemaal niemand nog verteld. Ook mijn man en kids niet. Behalve jullie nog een chick op TikTok haha. Vind het ook best wel een afweging. Verdien nu bijna twee keer zoveel en heb veel vrijheid maar heb ook wel gezien dat je bij klm door de dagtoelage netto soms meer overhoud dan je bruto salaris en het lijkt me heerlijk om niet meer zoveel achter m'n laptop te zitten en wat meer van de wereld te zien (voor en deels met de kids veel in het buitenland gewoond)
Ik snap je twijfel! Ik denk altijd maar zo: als je later oud bent en je terug kijkt op je leven, denk je dan: ik ben zo blij dat ik zoveel geld heb verdiend (en misschien daar een mooi huis, vakanties, studie voor de kinderen (ik noem maar wat) van hebben kunnen betalen) of ik ben zo blij dat ik zoveel van de wereld heb kunnen zien (en misschien ook wel een mooi huis etc.)? Het heeft beide voor- en nadelen en ik weet ook niet jouw financiële situatie. Maar volg je gevoel en weet ook dat het niet permanent is, dus je kan (hopelijk) altijd nog terug naar een beter betaalde baan. En ik zal het gewoon proberen en eerst maar eens kijken of je door de selectieronde komt. Heel veel succes in ieder geval
Spannend!!! Heel veel succes toegewenst!!!
Wat je van je daggeld overhoudt hangt natuurlijk helemaal af van wat je eet/drinkt of anderszins uitgeeft op de stop. Het is immers geld om van te leven onderweg … maar je kan uiteraard altijd een pak crackers in je koffer meenemen om je daggeld uit te sparen ;-)
Verder moet je het werk aan boord écht bevredigend en uitdagend vinden, want daar breng je toch relatief veel tijd door. De stops kunnen zéker heel erg leuk zijn, maar zijn vaak kort en ook bedoeld om uit te rusten en op te laden voor de retourvlucht (op ICA vaak een nachtvlucht mét tijdsverschil en binnen Europa vaak supervroeg). Je bent immers primair aan boord voor de flight safety en moet daar altijd op gefocust kunnen zijn.
Kortom: het is een superleuke baan die veel verder gaat dan horeca in de lucht (+ daarnaast wat van de wereld kunnen zien). Gelukkig zien pax die kant nauwelijks, maar daar wordt je vooral voor opgeleid (ehbo en reanimeren, evacueren <90 sec, brand blussen, kapingen, landen op water of in het poolgebied, omgaan met agressieve pax, cateringproblematiek oplossen, de-escaleren, etc etc). Ik krijg er weer helemaal zin in :-) !!!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?