KLM 2024?!!!

• A.

Hii allemaal,

Ik zat al een tijdje mee te lezen om mezelf gerust te stellen dat ik niet de enige was waarbij er na 10 werkdagen nog geen uitnodiging of afwijzing in de mailbox zat.. Gelukkig vandaag het verlossende mailtje ontvangen! ???? Is er nog iemand hier die ook op 24 januari wordt verwacht? Een bekend gezicht is altijd fijn.

• Zoe

Goedemorgen!

Ik zit op mijn 9e werkdag en ik wacht in spanning af..

Zijn er ook mensen die zijn afgewezen op de videopitch? 

• Charlot

Ik heb op de 12e mijn video's ingestuurd en helaas nog niks gehoord… 

Als ik vandaag niks hoor dan ga ik ook maar even contact zoeken.

• Mo64

Lieve mensen, heb geduld. De recruiters van KLM doen hun stinkende best om iedereen te ‘verwerken’ en dat kost nu eenmaal tijd als ze dat zorgvuldig willen doen. Blijkbaar hebben zoveel mensen gereageerd dat ze zich op dit moment helaas niet altijd volledig aan hun eigen SLA's kunnen houden.

Als iedereen ook nog mailtjes gaat sturen, moeten ze die ook nog allemaal gaan beantwoorden en dat kost ook nog weer extra tijd. Luchtvaart bestaat nu eenmaal uit veel en lang wachten, dus dit is alvast een goede voorbereiding daarop ;-) Uiteindelijk krijgt écht iedereen een reactie. Alvast heel veel succes!

• Tjitske2024

Hallo iedereen,

ik heb deze week de selectiedag gehad. Mijn ervaring sluit aan bij wat eerder op dit forum is gepost. Het spel is eigenlijk heel erg leuk….achteraf gezegd. Op het moment zelf was iedereen enorm nerveus. Er is geen ontkomen aan, je moét, er gebeurt van alles en ondertussen tikt die klok. Er vielen flink wat mensen af, en die zie je dan ook helemaal niet meer, die gaan naar een andere kamer. 

Het is ook veel wachten want de recruiters ronden de selectie echt per dag per persoon af, dus zij zijn ook veel met elkaar in overleg terwijl de kandidaten wachten. Mijn tip zou zijn om jezelf in acht te nemen tijdens dat wachten, niet al je energie geven aan kletspraatjes met anderen. Iedereen is natuurlijk aardig, er ontstaat een soort kameraadschap maar hou voor ogen dat je er voor de selectie zit en dat je dan nog wel ruimte hebt daarvoor.

Ik verliet het pand niet blij, en ben ook snel vertrokken omdat ik de wachtenden niet wilde laten ‘schrikken’. Heb verder ook niemand meer tegelijkertijd zien vertrekken en had best graag nog even met iemand willen sparren na afloop….een andere kandidaat benaderde me via LinkedIn en zij had precies dezelfde ervaring.

Het gesprek vond ik écht pittig, je wordt echt doorgezaagd en de sfeer was niet bemoedigend. Eigenlijk was alleen de laatste vraag leuk! Ik had me enorm voorbereid maar daar kwam niks van terecht. Ik zou bijna zeggen dat geen voorbereiding hetzelfde gevoel had gegeven. Al mijn parate voorbeelden kwamen niet over en gek genoeg heb ik niet de ruimte gevonden om echt mezelf te laten zien. Inmiddels gaat het wel weer en wacht ik met spanning en een naar gevoel de e-mail af. Ik post dit vooral omdat ik wil overbrengen dat het geen sinecure is. Na het spel was ik zo blij, en ik had zin in het eindgesprek en was vol zelfvertrouwen maar zodra het gesprek start gaat alles anders dan je denkt. Sta dus stevig in je schoenen!!

heel veel succes allemaal

PS over kleding en uiterlijke verzorging; daar gaat het niet om. Er zat van alles tussen en ze letten er duidelijk niet op wat mensen aan hebben. Want ook mensen in casual outfits gingen door naar het eindgesprek.

• Zoe9224

Ik heb vandaag na 11 werkdagen te horen gekregen dat ik 7 feb op selectie mag :) Meer mensen die op 7 feb langs mogen komen?

• Daphne

Hoi iedereen! Wat een leuke en spannende berichten allemaal. En wat worden er (gelukkig) veel mensen uitgenodigd zeg!  Is er nog iemand anders die is uitgenodigd voor woensdag 4 december? Mocht iemand het leuk vinden, mijn instagram is @daphnevandaalen

• M

Ik heb net gehoord dat ik op de selectiedag mag komen! Wel pas 11 februari, ik hoopte op eerder aangezien ik werk zoekende ben haha. Wie nog meer 11 februari?

• N!kk!

A.

Hii allemaal, Ik zat al een tijdje mee te lezen om mezelf gerust te stellen dat ik niet de enige was waarbij er na 10 werkdagen nog geen uitnodiging of afwijzing in de mailbox zat.. Gelukkig vandaag het verlossende mailtje ontvangen! ???? Is er nog iemand hier die ook op 24 januari wordt verwacht? Een bekend gezicht is altijd fijn.

Hi A. 

Ik ben ook de 24e ingedeeld. Je mag mij toevoegen op Instagram als je wilt (ook voor andere mensen die op de 24e mogen)

N.i.k.k.i.__ 

• FlyBye

Hey @maggan, ik vroeg me af of jij zelf al stewardess bent (geweest)? Je weet er veel van en kan misschien wat tips geven! 

gefeliciteerd verder aan iedereen die door is!