KLM 2024?!!!

• Mo64

Na het succesvol doorlopen van de selectiedag volgen nog de medische keuring (met oa onderzoek van bloed, urine, ogen, oren en mobiliteit), het antecedentenonderzoek en de VGB. Als dat allemaal oké is, mag je (na een wachttijd van op dit moment 6-12 maanden) aan de ini mee doen, waarbij je uiteraard óók nog kunt afvallen (door de toetsen niet te halen en/of toch niet geschikt te zijn). Tenslotte begin je aan je jaarcontract mét proeftijd, waarbij je uiteraard ook nog wordt beoordeeld. Als je daar goed doorheen bent gekomen, begint je ‘KLM-avontuur voor onbepaalde tijd’ ;-)

Post was bewerkt op 3 december 2024 19:31 door Maggan

• Mo64

mimi0808
    AnneSophiex
    N1234

Heel fijn dat een aantal mensen ervaringen hebben gedeeld van de selectiedag. Dankje! Ik vroeg me af of de meeste vrouwen hakken dragen of dat je even veel kans maakt om door te gaan naar het gesprek als je loafers of laarsjes aan hebt?

Hi! schoenen maakt echt niet uit! Zolang je er maar verzorgd uitziet! Ik had zelf een nette pantalon, blazer en witte sneakers aan en ik ben aangenomen, sneakers kunnen dus ook haha! Draag vooral waarin jij je fijn voelt. Je je heel de dag ongemakkelijk voelen in je outfit werkt ook niet mee!

Gefeliciteerd!! Wanneer kwam je op de selectiedag & wanneer kreeg je bericht? En via hetzelfde e-mail waar je die testen hebt ontvangen?

Je kunt mails in het hele traject ontvangen van Alessio Bloom (voor de testportal), KLM Recruitment Flightcrew  en Resourcing & Health.

• WillyS

Maggan

Na het succesvol doorlopen van de selectiedag volgen nog de medische keuring (met oa onderzoek van bloed, urine, ogen, oren en mobiliteit), het antecedentenonderzoek en de VGB. Als dat allemaal oké is, mag je (na een wachttijd van op dit moment 6-12 maanden) aan de ini mee doen, waarbij je uiteraard óók nog kunt afvallen (door de toetsen niet te halen en/of toch niet geschikt te zijn). Tenslotte begin je aan je jaarcontract mét proeftijd, waarbij je uiteraard ook nog wordt beoordeeld. Als je daar goed doorheen bent gekomen, begint je ‘KLM-avontuur voor onbepaalde tijd’ ;-)

Dank je voor de info!

• 8373652848483762

Hi allemaal! Ik vroeg me af of er basiscursussen starten in februari of maart. Zijn er hier mensen die toevallig starten aan hun ini in een van deze maanden?

Alvast bedankt!

• 8373652848483762

Hi allemaal! Ik vroeg me af of er basiscursussen starten in februari of maart. Zijn er hier mensen die toevallig starten aan hun ini in een van deze maanden?

Alvast bedankt!

• 8373652848483762

Alvast bedankt!

• Mo64

Bib

Hi allemaal! Ik vroeg me af of er basiscursussen starten in februari of maart. Zijn er hier mensen die toevallig starten aan hun ini in een van deze maanden? Alvast bedankt!

Er is een groepsapp met wachtenden-op-een-ini. Hierin staat dat de laatste - voorlopige - ini op 20 nov zou zijn gestart (met mensen die hun selectiedag begin juni succesvol hebben doorlopen).

Er lijkt op dit moment nog geen concreet zicht te zijn op een volgende ini-datum. Je krijgt sws 12 weken van te voren bericht, dus wie vandaag gebeld zou worden, zou pas op z'n vroegst op 4 maart kunnen starten met een ini.

Wel is er een aantal wachtenden (uit later in juni) alvast uitgenodigd voor de medische keuring, dus er lijkt weer wat beweging te zijn. Maar concrete data in maart heb ik op (dit moment) nog niet kunnen zien.

• Palmboompjes

Heeft iemand enig idee dat wanneer je door bent na de selectiedag wanneer je de medische keuring etc zal moeten doorlopen? Ik heb zojuist te horen gekregen dat ik ben aangenomen en ben dus mega blij!!!!

• Mo64

Palmboompjes

Heeft iemand enig idee dat wanneer je door bent na de selectiedag wanneer je de medische keuring etc zal moeten doorlopen? Ik heb zojuist te horen gekregen dat ik ben aangenomen en ben dus mega blij!!!!

Gefeliciteerd! En welkom op de wachtlijst ;-)

Meestal word je voor de medische keuring uitgenodigd op het moment dat je op een ini bent ingedeeld. Je ini-datum hoor je 3 maanden vóór de start van de ini (zodat je de tijd hebt voor alle onderzoeken, keuringen, visa aanvragen, vaccinaties etc). Op dit moment is echter een aantal mensen uit juni al voor de medische keuring uitgenodigd, terwijl ze nog géén concrete ini datum hebben.

De wachtlijst voor de ini bedraagt op dit moment trouwens 6-12 maanden. Er staan ook nog een heleboel mensen die in maart hebben gesolliciteerd op deze wachtlijst.

• ca_to_be

Palmboompjes

Gefeliciteerd!

Als je het niet erg, zou je jou tips willen delen? Heb je iets specifieks gedaan tijdens de serious game? En tijdens het gesprek? Wat had je aan? 

Ik weet dat al zoveel mensen tips hebben gegeven maar ik hoor er graag meer haha! 

Nog een andere vraag: veel mensen hebben het over de starr omdat bij de competenties te doen, hebben jullie die echt uit je hoofd geleerd?