Heeft iemand enig idee dat wanneer je door bent na de selectiedag wanneer je de medische keuring etc zal moeten doorlopen? Ik heb zojuist te horen gekregen dat ik ben aangenomen en ben dus mega blij!!!!
Gefeliciteerd! En welkom op de wachtlijst ;-) Meestal word je voor de medische keuring uitgenodigd op het moment dat je op een ini bent ingedeeld. Je ini-datum hoor je 3 maanden vóór de start van de ini (zodat je de tijd hebt voor alle onderzoeken, keuringen, visa aanvragen, vaccinaties etc). Op dit moment is echter een aantal mensen uit juni al voor de medische keuring uitgenodigd, terwijl ze nog géén concrete ini datum hebben. De wachtlijst voor de ini bedraagt op dit moment trouwens 6-12 maanden. Er staan ook nog een heleboel mensen die in maart hebben gesolliciteerd op deze wachtlijst.
Wat ik niet zo goed snap, Maggan, en misschien kan jij dat uitleggen, is dat er dus nog (een heleboel) mensen op de wachtlijst staan en dat er dan nu weer volop mensen aangenomen worden. Hoezo doen ze dat dan?
En ik had volgens mij ook gelezen dat ze niet stoppen als ze aan een bepaald aantal zitten toch? Want ik heb mijn selectiedag pas eind februari en dan zijn er intussen natuurlijk alweer heel veel mensen aangenomen. Misschien maak ik dan geen kans meer omdat ze genoeg mensen hebben???
Weet jij hoe toevallig hoe dat werkt?