KLM 2024?!!!

• WillyS

Maggan
    Palmboompjes

Heeft iemand enig idee dat wanneer je door bent na de selectiedag wanneer je de medische keuring etc zal moeten doorlopen? Ik heb zojuist te horen gekregen dat ik ben aangenomen en ben dus mega blij!!!!

Gefeliciteerd! En welkom op de wachtlijst ;-) Meestal word je voor de medische keuring uitgenodigd op het moment dat je op een ini bent ingedeeld. Je ini-datum hoor je 3 maanden vóór de start van de ini (zodat je de tijd hebt voor alle onderzoeken, keuringen, visa aanvragen, vaccinaties etc). Op dit moment is echter een aantal mensen uit juni al voor de medische keuring uitgenodigd, terwijl ze nog géén concrete ini datum hebben. De wachtlijst voor de ini bedraagt op dit moment trouwens 6-12 maanden. Er staan ook nog een heleboel mensen die in maart hebben gesolliciteerd op deze wachtlijst.

Wat ik niet zo goed snap, Maggan, en misschien kan jij dat uitleggen, is dat er dus nog (een heleboel) mensen op de wachtlijst staan en dat er dan nu weer volop mensen aangenomen worden. Hoezo doen ze dat dan?

En ik had volgens mij ook gelezen dat ze niet stoppen als ze aan een bepaald aantal zitten toch? Want ik heb mijn selectiedag pas eind februari en dan zijn er intussen natuurlijk alweer heel veel mensen aangenomen. Misschien maak ik dan geen kans meer omdat ze genoeg mensen hebben??? 

Weet jij hoe toevallig hoe dat werkt?

• WillyS

Palmboompjes

Heeft iemand enig idee dat wanneer je door bent na de selectiedag wanneer je de medische keuring etc zal moeten doorlopen? Ik heb zojuist te horen gekregen dat ik ben aangenomen en ben dus mega blij!!!!

Gefeliciteerd!

• Palmboompjes

Maggan
    Palmboompjes

Gefeliciteerd! En welkom op de wachtlijst ;-) Meestal word je voor de medische keuring uitgenodigd op het moment dat je op een ini bent ingedeeld. Je ini-datum hoor je 3 maanden vóór de start van de ini (zodat je de tijd hebt voor alle onderzoeken, keuringen, visa aanvragen, vaccinaties etc). Op dit moment is echter een aantal mensen uit juni al voor de medische keuring uitgenodigd, terwijl ze nog géén concrete ini datum hebben. De wachtlijst voor de ini bedraagt op dit moment trouwens 6-12 maanden. Er staan ook nog een heleboel mensen die in maart hebben gesolliciteerd op deze wachtlijst.

Aah bedankt voor de info! Ik las ook ergens dat er een groepsapp was? Is het mogelijk om hier ook aan toegevoegd te worden?

• Palmboompjes

ca_to_be
    Palmboompjes

Gefeliciteerd! Als je het niet erg, zou je jou tips willen delen? Heb je iets specifieks gedaan tijdens de serious game? En tijdens het gesprek? Wat had je aan?  Ik weet dat al zoveel mensen tips hebben gegeven maar ik hoor er graag meer haha!  Nog een andere vraag: veel mensen hebben het over de starr omdat bij de competenties te doen, hebben jullie die echt uit je hoofd geleerd? 

Aah bedankt!! 

Tuurlijk wil ik dat! Ik denk dat de belangrijste tip is dat je vooral jezelf moet blijven en vriendelijk mogelijk. Als je zo ver bent gekomen zit dat vaak al in je, dat moet je gewoon goed tonen. 

Ik heb tijdens niet specifiek iets gedaan, het is een spel wat gaat om samenwerking dus daar heb ik aan bijgedragen verder niks bijzonders of opmerkelijks gedaan waardoor ze dit dachten. Probeer vooral niet te erg de zenuwen de hand te laten nemen. Ik merkte zelf dat ik het enooorm spannend vond en heb dit zowel in het gesprek als bij aankomst aangegeven. Dat hielp al heel erg om het van me af te hebben. Gezonde spanning hoort er natuurlijk bij!

Ik had zelf een zwarte pantalon aan, met een effen shirt en een blazer met laarsjes eronder. Verder had ik al mijn piercings uitgedaan, geen gekke nagelkleur en mijn haar opgestoken. 

Het gesprek ging eigenlijk heel goed ze zijn heel erg geinteresseerd in wie jij bent en waarom je bij KLM zou passen. Ik ken mezelf wel dus heb dit ook zo gepresenteerd. Het gaat zeker niet alleen om de positieve dingen van je, wees ook eerlijk in waar je je graag nog in wilt ontwikkelen. Ik denk dat ze dat namelijk alleen maar waarderen. Ik adviseer zelf niet om helemaal antwoorden uit je hoofd te gaan leren aan de hand van de starr omdat je misschien dan iets vergeet en dan je hele verhaal kwijt raakt. Probeer uit je eigen ervaring te praten en beschrijf wel hoe je gehandeld hebt en wat voor effect dat had maar het hoeft echt niet zo specifiek volgens de STAR methode. Ik had zelf niks uit mijn hoofd geleerd. 

Belangrijkste is probeer echt jezelf te blijven en dan moet het sowieso goedkomen!! Alvast heel veel succes gewenst <3

• Tjitske2024

Ook ik kreeg vandaag positief bericht! Ben zo blij. Ik heb op de zesde werkdag na de selectiedag per mail antwoord gekregen - dat zijn dus de tijdslijnen ongeveer. Iedereen veel succes gewenst!

• ca_to_be

Tjitske2024

Ook ik kreeg vandaag positief bericht! Ben zo blij. Ik heb op de zesde werkdag na de selectiedag per mail antwoord gekregen - dat zijn dus de tijdslijnen ongeveer. Iedereen veel succes gewenst!

Ahh gefeliciteerd!! Wat super!! Zelfs dus nadat je een minder fijne ervaring had tijdens het gesprek! Het hoeft dus niks te zeggen, dat is hopelijk een opluchting voor de rest! Hartelijk gefeliciteerd in ieder geval!

• ca_to_be

Palmboompjes
    ca_to_be
    Palmboompjes

Gefeliciteerd! Als je het niet erg, zou je jou tips willen delen? Heb je iets specifieks gedaan tijdens de serious game? En tijdens het gesprek? Wat had je aan?  Ik weet dat al zoveel mensen tips hebben gegeven maar ik hoor er graag meer haha!  Nog een andere vraag: veel mensen hebben het over de starr omdat bij de competenties te doen, hebben jullie die echt uit je hoofd geleerd? 

Aah bedankt!!  Tuurlijk wil ik dat! Ik denk dat de belangrijste tip is dat je vooral jezelf moet blijven en vriendelijk mogelijk. Als je zo ver bent gekomen zit dat vaak al in je, dat moet je gewoon goed tonen.  Ik heb tijdens niet specifiek iets gedaan, het is een spel wat gaat om samenwerking dus daar heb ik aan bijgedragen verder niks bijzonders of opmerkelijks gedaan waardoor ze dit dachten. Probeer vooral niet te erg de zenuwen de hand te laten nemen. Ik merkte zelf dat ik het enooorm spannend vond en heb dit zowel in het gesprek als bij aankomst aangegeven. Dat hielp al heel erg om het van me af te hebben. Gezonde spanning hoort er natuurlijk bij!   Ik had zelf een zwarte pantalon aan, met een effen shirt en een blazer met laarsjes eronder. Verder had ik al mijn piercings uitgedaan, geen gekke nagelkleur en mijn haar opgestoken.  Het gesprek ging eigenlijk heel goed ze zijn heel erg geinteresseerd in wie jij bent en waarom je bij KLM zou passen. Ik ken mezelf wel dus heb dit ook zo gepresenteerd. Het gaat zeker niet alleen om de positieve dingen van je, wees ook eerlijk in waar je je graag nog in wilt ontwikkelen. Ik denk dat ze dat namelijk alleen maar waarderen. Ik adviseer zelf niet om helemaal antwoorden uit je hoofd te gaan leren aan de hand van de starr omdat je misschien dan iets vergeet en dan je hele verhaal kwijt raakt. Probeer uit je eigen ervaring te praten en beschrijf wel hoe je gehandeld hebt en wat voor effect dat had maar het hoeft echt niet zo specifiek volgens de STAR methode. Ik had zelf niks uit mijn hoofd geleerd.  Belangrijkste is probeer echt jezelf te blijven en dan moet het sowieso goedkomen!! Alvast heel veel succes gewenst <3

Dankjewel!! Heel lief dat je dit deelt :) Nogmaals gefeliciteerd!

• Tjitske2024

ca_to_be
    Tjitske2024

Ahh gefeliciteerd!! Wat super!! Zelfs dus nadat je een minder fijne ervaring had tijdens het gesprek! Het hoeft dus niks te zeggen, dat is hopelijk een opluchting voor de rest! Hartelijk gefeliciteerd in ieder geval!

Dankjewel! Ja, en ik blijf ook bij mijn mening over het eindgesprek: pittig. Jij veel succes gewenst!

• KLM2025stewardess

Tjitske2024

Hoi Tjiske, zou ik je misschien persoonlijk mogen/kunnen benaderen? Ik heb mijn eindgesprek eergisteren gehad en wil graag met iemand sparren. 

Ik hoor het graag 

• KLM2025stewardess

KLM2025stewardess
    Tjitske2024

Hoi Tjiske, zou ik je misschien persoonlijk mogen/kunnen benaderen? Ik heb mijn eindgesprek eergisteren gehad en wil graag met iemand sparren.  Ik hoor het graag   

en onwijs gefeliciteerd!!!!