KLM 2024?!!!

• ca_to_be

Maggan
    ca_to_be
    Sti
    [...]

Dat is vooral zelf nadenken hoe je met zo'n situatie omgaat, als je dit niet weet lijkt het me niet zinvol om te solliciteren. Gezien je veel onvoorziene situaties tegen gaat komen in de lucht op 12 km hoogte, dan verwachten ze natuurlijk dat je hierop in kunt spelen. Voor de veiligheid van je collega's en jezelf. 

Dus je moet alles maar zelf verzinnen? Waarom is er dan een ini? Ik vind dat je daar best over kan sparren met elkaar :) Ik vroeg mij vooral af of hier bepaalde procedures voor zijn. Ik zelf zou het bijvoorbeeld niet zo netjes vinden om iemand te vragen om te verplaatsen. Sommige mensen durven misschien geen nee te zeggen en verplaatsen dan terwijl ze dat niet willen. Maar als het vliegtuig vol zit, wat kun je dan nog doen voor iemand die echt heel graag wil verplaatsen? Moet je dan toch iemand vragen?  Ik hoor graag of er iemand is die hier wel antwoord op wil geven. 

De ini is voor een groot (grootste?) deel bedoeld om flight safety onder de knie te krijgen voor de verschillende types (deuren, locatie equipment, slides, etc), alsmede algemene flight safety aspecten (evacueren, brand blussen, ehbo, etc etc). Het effectief omgaan met vragen van pax en het omgaan met lastige/agressieve/onredelijke pax ligt hier in het verlengde van. Je wil immers niet halverwege de vlucht moeten landen om na een escalatie pax van boord te laten halen door de plaatselijke marechaussee. Ook hier wordt tijdens de ini aandacht aan besteed. Jouw concrete vraag zal heel regelmatig in de praktijk voorkomen, waarbij iedere situatie weer anders is (andere pax, andere vlucht, andere kist) en je als CA iedere keer weer een andere oplossing moet weten te vinden. Dat vergt een heleboel flexibiliteit,  empathie, creativiteit, regie, daadkracht en vriendelijkheid en dat moet voor een groot deel van nature in je zitten. Afkijken hoe collega's dat oplossen, is uiteraard altijd leerzaam, maar er is dus geen ‘standaardoplossing’.

Mijn vraag lijkt mij duidelijk. De hele vlucht zit vol, iemand wil perse naast zijn of haar kind/partner zitten. Wat kun je dan voor diegene doen? 

Met dit soort vage antwoorden krijg ik eerder het idee dat andere het antwoord ook niet weten of niet willen delen, terwijl je als CA juist toch samen moet werken en elkaar moet helpen? Dat zijn best belangrijke eigenschappen. Als je het weet, kun je dan toch suggesties geven. Lijkt mij in ieder geval… 

• Emma

ca_to_be
    Maggan
    ca_to_be
    [...]

Dus je moet alles maar zelf verzinnen? Waarom is er dan een ini? Ik vind dat je daar best over kan sparren met elkaar :) Ik vroeg mij vooral af of hier bepaalde procedures voor zijn. Ik zelf zou het bijvoorbeeld niet zo netjes vinden om iemand te vragen om te verplaatsen. Sommige mensen durven misschien geen nee te zeggen en verplaatsen dan terwijl ze dat niet willen. Maar als het vliegtuig vol zit, wat kun je dan nog doen voor iemand die echt heel graag wil verplaatsen? Moet je dan toch iemand vragen?  Ik hoor graag of er iemand is die hier wel antwoord op wil geven. 

De ini is voor een groot (grootste?) deel bedoeld om flight safety onder de knie te krijgen voor de verschillende types (deuren, locatie equipment, slides, etc), alsmede algemene flight safety aspecten (evacueren, brand blussen, ehbo, etc etc). Het effectief omgaan met vragen van pax en het omgaan met lastige/agressieve/onredelijke pax ligt hier in het verlengde van. Je wil immers niet halverwege de vlucht moeten landen om na een escalatie pax van boord te laten halen door de plaatselijke marechaussee. Ook hier wordt tijdens de ini aandacht aan besteed. Jouw concrete vraag zal heel regelmatig in de praktijk voorkomen, waarbij iedere situatie weer anders is (andere pax, andere vlucht, andere kist) en je als CA iedere keer weer een andere oplossing moet weten te vinden. Dat vergt een heleboel flexibiliteit,  empathie, creativiteit, regie, daadkracht en vriendelijkheid en dat moet voor een groot deel van nature in je zitten. Afkijken hoe collega's dat oplossen, is uiteraard altijd leerzaam, maar er is dus geen ‘standaardoplossing’.

Mijn vraag lijkt mij duidelijk. De hele vlucht zit vol, iemand wil perse naast zijn of haar kind/partner zitten. Wat kun je dan voor diegene doen?  Met dit soort vage antwoorden krijg ik eerder het idee dat andere het antwoord ook niet weten of niet willen delen, terwijl je als CA juist toch samen moet werken en elkaar moet helpen? Dat zijn best belangrijke eigenschappen. Als je het weet, kun je dan toch suggesties geven. Lijkt mij in ieder geval… 

Hoii! Ik zou zelf kijken of er mensen alleen reizen en netjes vragen of ze willen ruilen. Dat is denk dat beste optie, maar ik weet het ook niet helemaal hoor!

Daarbij lees ik al een tijdje mee in dit forum. En ik merk soms dat als er bepaalde vragen worden gesteld, of dat er bijv. negatieve ervaringen worden gedeeld of als iemand zich niet kan vinden in de uitslag van de test, dat er dan best negatief of neerbuigend op gereageerd kan worden. (en volgens mij gebeurd dit vooral door mensen die wel zijn aangenomen en daardoor denken alles te weten). Maar heel eerlijk, ik kan echt goed begrijpen dat je je niet kan vinden in de testuitslagen en dat je baalt dat je niet doorbent. Want er zijn ook stewardessen aan het vliegen die in eerste instantie niet door waren na de testen, maar daarna toch nog door mochten en aangenomen zijn. Die testen zeggen echt niet alles!

Dus wees een beetje lief voor elkaar <3 Dit moet een veilige plek zijn waar iedereen zijn vragen kan stellen, ookal vind jij ze misschien dom of vanzelfsprekend. En of diegene dan wel of niet geschikt is voor deze baan, mogen de recruiters bepalen. 

• Namenick

ca_to_be
    Maggan
    ca_to_be
    [...]

Mijn vraag lijkt mij duidelijk. De hele vlucht zit vol, iemand wil perse naast zijn of haar kind/partner zitten. Wat kun je dan voor diegene doen?  Met dit soort vage antwoorden krijg ik eerder het idee dat andere het antwoord ook niet weten of niet willen delen, terwijl je als CA juist toch samen moet werken en elkaar moet helpen? Dat zijn best belangrijke eigenschappen. Als je het weet, kun je dan toch suggesties geven. Lijkt mij in ieder geval… 

Bij de airline waar ik vloog is een lijst waarop de lege stoelen staan. Je kan dan altijd even samen met de passagier kijken of het mogelijk is ergens anders plaats te nemen. Wat betreft een vol vliegtuig blijft er weinig ruimte over. Ik zou dan zelf aan de buren van de passagier vragen of zij willen  wisselen. Het is echt aan jou hoe je hier mee omgaat. Mocht je er niet uitkomen, de stoel die op de instapkaart staat is dan altijd leidend. 

• Lisa

Hoi allemaal!

Ik heb een vraagje. Begin november heb ik gesolliciteerd voor de functie van CA bij KLM. Ik heb de capaciteitentest ver bovengemiddeld gehaald, maar de persoonlijkheidstest haalde ik niet. Een percentage kon ik niet zien. Nu heb ik stiekem heel erg de hoop dat ik alsnog uitgenodigd word om door te gaan, aangezien ik heb gelezen dat dit in het verleden ook is gebeurd. Sollicitanten met een bepaalde minimum testscore mochten later tóch nog door. Nu vraag ik me af, is er iemand die weet wat de regeling hier in is en hoe vaak dit gebeurt? Ik baal nog steeds enorm dat ik niet door de testen heen ben gekomen, en ik weet zeker dat ik een uiterst geschikte kandidaat ben voor deze functie. 

Dank jullie wel alvast!

• Tjitske2024

Lisa

Hoi allemaal! Ik heb een vraagje. Begin november heb ik gesolliciteerd voor de functie van CA bij KLM. Ik heb de capaciteitentest ver bovengemiddeld gehaald, maar de persoonlijkheidstest haalde ik niet. Een percentage kon ik niet zien. Nu heb ik stiekem heel erg de hoop dat ik alsnog uitgenodigd word om door te gaan, aangezien ik heb gelezen dat dit in het verleden ook is gebeurd. Sollicitanten met een bepaalde minimum testscore mochten later tóch nog door. Nu vraag ik me af, is er iemand die weet wat de regeling hier in is en hoe vaak dit gebeurt? Ik baal nog steeds enorm dat ik niet door de testen heen ben gekomen, en ik weet zeker dat ik een uiterst geschikte kandidaat ben voor deze functie.  Dank jullie wel alvast!

Hoi Lisa, ik was zo iemand. In maart haalde ik 79,5 en op basis daarvan ging ik niet door naar ronde drie, de video. Eind oktober kreeg ik een mail of ik de sollicitatie weer wilde oppakken. Afgelopen week tijdens de selectiedag werd deze stap ook toegelicht door KLM. Door de meer dan 6000 reacties in maart zijn ze destijds begonnen met de scores hoger dan 80 omdat ze nu eenmaal die luxe hadden. Eind oktober is de groep benaderd met scores onder de 80. De ondergrens weet ik niet. Aangezien in de huidige sollicitatieprocedure geen score meer wordt genoemd, is dit dus ook niet in te schatten. Ik snap dat je baalt! Wacht het gewoon even af, wie weet!

• Tjitske2024

Lisa

Hoi allemaal! Ik heb een vraagje. Begin november heb ik gesolliciteerd voor de functie van CA bij KLM. Ik heb de capaciteitentest ver bovengemiddeld gehaald, maar de persoonlijkheidstest haalde ik niet. Een percentage kon ik niet zien. Nu heb ik stiekem heel erg de hoop dat ik alsnog uitgenodigd word om door te gaan, aangezien ik heb gelezen dat dit in het verleden ook is gebeurd. Sollicitanten met een bepaalde minimum testscore mochten later tóch nog door. Nu vraag ik me af, is er iemand die weet wat de regeling hier in is en hoe vaak dit gebeurt? Ik baal nog steeds enorm dat ik niet door de testen heen ben gekomen, en ik weet zeker dat ik een uiterst geschikte kandidaat ben voor deze functie.  Dank jullie wel alvast!

Hoi Lisa, ik was zo iemand. In maart haalde ik 79,5 en op basis daarvan ging ik niet door naar ronde drie, de video. Eind oktober kreeg ik een mail of ik de sollicitatie weer wilde oppakken. Afgelopen week tijdens de selectiedag werd deze stap ook toegelicht door KLM. Door de meer dan 6000 reacties in maart zijn ze destijds begonnen met de scores hoger dan 80 omdat ze nu eenmaal die luxe hadden. Eind oktober is de groep benaderd met scores onder de 80. De ondergrens weet ik niet. Aangezien in de huidige sollicitatieprocedure geen score meer wordt genoemd, is dit dus ook niet in te schatten. Ik snap dat je baalt! Wacht het gewoon even af, wie weet!

• Tjitske2024

Tjitske2024
    Lisa

PS van maart tot oktober heb ik uiteraard niet stilgezeten, ik wist überhaupt niet dat dit weer op mijn pad zou komen. Je kan denk ik dus ook beter niet 7 maanden gaan wachten op een mogelijkheid. 

• FlyBye

Er was hier iemand die de nacht van te voren in een hotel is gaan slapen. Ik ben dat ook van plan. Mag ik vragen welk hotel je hebt gezeten?

oh heb al iets gevonden haha, zit een ibis hotel naast!

Post was bewerkt op 5 december 2024 23:14 door FlyBye

• Follow

Hey iedereen gefeliciteerd voor diegene die op een selectiedag mogen komen!

Ik ben ook uitgenodigd en ik heb een vraag voor de mensen die al zijn gegaan of er misschien iets vanaf weten. Ik heb mijn orginele diploma niet meer en in de mail stond dat je geen kopieën mocht meenemen.

Ik heb proberen te bellen maar kon ze niet bereiken en voordat ik ging mailen wou ik het toch eerst hier vragen. Vragen ze echt naar je diploma en moet het orgineel zijn?

• Amsie

Follow

Hey iedereen gefeliciteerd voor diegene die op een selectiedag mogen komen! Ik ben ook uitgenodigd en ik heb een vraag voor de mensen die al zijn gegaan of er misschien iets vanaf weten. Ik heb mijn orginele diploma niet meer en in de mail stond dat je geen kopieën mocht meenemen. Ik heb proberen te bellen maar kon ze niet bereiken en voordat ik ging mailen wou ik het toch eerst hier vragen. Vragen ze echt naar je diploma en moet het orgineel zijn?

Bij mijn selectiedag checkten ze wel echt of we een origineel diploma bij ons hadden. Als ik jou was zou ik zeker contact met ze op nemen om te kijken naar een oplossing, zodat je op de selectiedag niet voor verrassingen komt te staan.