KLM 2024?!!!

• Blauwra

Citroen

Wat leuk, gefeliciteerd! Is er iemand van de wachtlijst die misschien een update wil delen over de wachtlijst? Wanneer is de verwachting dat jullie kunnen beginnen?

Hee hoii, ik had gisteren mijn selectiedag en tegen ons zeiden ze dat als wij aangenomen worden het waarschijnlijk het laatste kwartaal van 2025 zal worden of al 2026, weet niet of dit je iets helpt :) ondertussen wacht ik in spanning af tot de tiende werkdag

• Retseem

Ahhh ik heb net bericht gehad dat ik ben aangenomen!! Kan het nog niet helemaal geloven maar zo blij!! Ik weet niet wie er al in de groepsapp zit met wachtenden op de ini maar ik zou ook heel graag toegevoegd worden! Mijn instagram is amyrdlph, als iemand mij daar een berichtje kan doen, heel graag!

Succes nog aan iedereen die bezig is met de selectiedagen of afwacht op de uitslag… 

• CT00

Retseem

Ahhh ik heb net bericht gehad dat ik ben aangenomen!! Kan het nog niet helemaal geloven maar zo blij!! Ik weet niet wie er al in de groepsapp zit met wachtenden op de ini maar ik zou ook heel graag toegevoegd worden! Mijn instagram is amyrdlph, als iemand mij daar een berichtje kan doen, heel graag!   Succes nog aan iedereen die bezig is met de selectiedagen of afwacht op de uitslag… 

Gefeliciteerd!! Ik heb je een berichtje gestuurd op instagram :) 

• Dinnie88

Hoi allemaal!

Ik heb een vraagje voor degenen die het eindgesprek hebben gehad. Hoe wordt je Engelse spreekvaardigheid getoetst? Worden er algemene vragen gesteld, bijvoorbeeld wat je lievelingsdier/muziek is, of hoe een dag in je leven eruit ziet? Of zijn het meer werkgerichte vragen, zoals vergelijkbaar met de videopitch?  Ik heb zelf pas 4 april mijn selectiedag, dus ik heb nog even :) Bedankt alvast! 

• Egn98

Dinnie88

Hoi allemaal!   Ik heb een vraagje voor degenen die het eindgesprek hebben gehad. Hoe wordt je Engelse spreekvaardigheid getoetst? Worden er algemene vragen gesteld, bijvoorbeeld wat je lievelingsdier/muziek is, of hoe een dag in je leven eruit ziet? Of zijn het meer werkgerichte vragen, zoals vergelijkbaar met de videopitch?  Ik heb zelf pas 4 april mijn selectiedag, dus ik heb nog even :) Bedankt alvast! 

Hey!

Ik hoor vaak dat de volgende vraag terug komt: “Heb je ervaring met werken met verschillende culturen?”

Zelf had ik hele andere vragen. De recruiters kondigden aan dat het gesprek verder zou gaan in het Engels. Bij mij werd er gevraagd:

- Of ik ooit buiten Europa had gevlogen

- Wat het grootste verschil was met dit land in vergelijking tot Nederland

- Of ik ooit had gevlogen met KLM en wat mij het meeste bij stond van deze vlucht

Daarna ging het al snel over welke landen ik wilde bezoeken en waarom. Het was een heel laagdrempelig gesprek, de recruiters stelde mij echt op mijn gemak en gaven goed richting aan het gesprek. Ik denk niet dat je het Engelse stuk kan voorbereiden, maar wat mij heel erg hielp was door het gesprek snel naar architectuur te krijgen, vanwege mijn achtergrond hierin (een onderwerp waar ik comfortabel mee ben). Als je een woord even niet weet, probeer dit dan te omschrijven en geen Nederlandse woorden te gebruiken. Uiteindelijk had ik een super leuk gesprek met hen, waarin ik ze iets heb geleerd over architectuur. Hopelijk heb je hier iets aan :)

• juultje

Zoveel zenuwen voor mij selectiedag op 11 maart… Heeft iemand tips voor de groepsopdracht? Ik ben daardoor niet aangenomen bij TUI voor mijn eindstage een jaar geleden en hierdoor heb ik zoveel stress dat het bij KLM ook niet gaat lukken. ☹️

• Dinnie88

Egn98
    Dinnie88

Hoi allemaal!   Ik heb een vraagje voor degenen die het eindgesprek hebben gehad. Hoe wordt je Engelse spreekvaardigheid getoetst? Worden er algemene vragen gesteld, bijvoorbeeld wat je lievelingsdier/muziek is, of hoe een dag in je leven eruit ziet? Of zijn het meer werkgerichte vragen, zoals vergelijkbaar met de videopitch?  Ik heb zelf pas 4 april mijn selectiedag, dus ik heb nog even :) Bedankt alvast! 

Hey! Ik hoor vaak dat de volgende vraag terug komt: “Heb je ervaring met werken met verschillende culturen?” Zelf had ik hele andere vragen. De recruiters kondigden aan dat het gesprek verder zou gaan in het Engels. Bij mij werd er gevraagd: - Of ik ooit buiten Europa had gevlogen - Wat het grootste verschil was met dit land in vergelijking tot Nederland - Of ik ooit had gevlogen met KLM en wat mij het meeste bij stond van deze vlucht Daarna ging het al snel over welke landen ik wilde bezoeken en waarom. Het was een heel laagdrempelig gesprek, de recruiters stelde mij echt op mijn gemak en gaven goed richting aan het gesprek. Ik denk niet dat je het Engelse stuk kan voorbereiden, maar wat mij heel erg hielp was door het gesprek snel naar architectuur te krijgen, vanwege mijn achtergrond hierin (een onderwerp waar ik comfortabel mee ben). Als je een woord even niet weet, probeer dit dan te omschrijven en geen Nederlandse woorden te gebruiken. Uiteindelijk had ik een super leuk gesprek met hen, waarin ik ze iets heb geleerd over architectuur. Hopelijk heb je hier iets aan :)

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Hier kan ik zeker iets mee :) Ik vind het zo lastig voor mezelf te ‘bepalen’ of mijn Engels op niveau is. Ik kan over het algemeen mezelf wel verstaanbaar maken, maar als ze aansturen op een specifiek onderwerp ben ik weer bang dat ik vastloop.

• Bas

Dinnie88
    Egn98
    Dinnie88

Hey! Ik hoor vaak dat de volgende vraag terug komt: “Heb je ervaring met werken met verschillende culturen?” Zelf had ik hele andere vragen. De recruiters kondigden aan dat het gesprek verder zou gaan in het Engels. Bij mij werd er gevraagd: - Of ik ooit buiten Europa had gevlogen - Wat het grootste verschil was met dit land in vergelijking tot Nederland - Of ik ooit had gevlogen met KLM en wat mij het meeste bij stond van deze vlucht Daarna ging het al snel over welke landen ik wilde bezoeken en waarom. Het was een heel laagdrempelig gesprek, de recruiters stelde mij echt op mijn gemak en gaven goed richting aan het gesprek. Ik denk niet dat je het Engelse stuk kan voorbereiden, maar wat mij heel erg hielp was door het gesprek snel naar architectuur te krijgen, vanwege mijn achtergrond hierin (een onderwerp waar ik comfortabel mee ben). Als je een woord even niet weet, probeer dit dan te omschrijven en geen Nederlandse woorden te gebruiken. Uiteindelijk had ik een super leuk gesprek met hen, waarin ik ze iets heb geleerd over architectuur. Hopelijk heb je hier iets aan :)

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Hier kan ik zeker iets mee :) Ik vind het zo lastig voor mezelf te ‘bepalen’ of mijn Engels op niveau is. Ik kan over het algemeen mezelf wel verstaanbaar maken, maar als ze aansturen op een specifiek onderwerp ben ik weer bang dat ik vastloop.

Hi, bij mij werd gevraagd over cultuur en cultuurverschillen. Dat was in het gesprek daarvoor wel ook besproken. 

Verder zou ik gewoon lekker er voor gaan en inderdaad als je even een woord niet weet gewoon proberen te omschrijven. Ze snappen best dat het onwennig kan zijn en dat je zenuwachtig bent. Ze waren erg lief en geruststellend. 

• Bergson

Ik heb komende week mijn selectiedag. Ik ben al goed aan het voorbereiden geweest, maar als jullie nog extra tips hebben zijn deze altijd welkom. 

Ben erg benieuwd en heb er vooral veel zin in. 

• panterpaard

Mega gefeliciteerd voor iedereen die is aangenomen, super knap!! Ik had ook een vraagje, voor iedereen die in maart 2024 niet is aangenomen, gaat de vacature in maart weer open? Of pas later in het jaar, aangezien hij recent is gesloten?