Dinnie88Hoi allemaal! Ik heb een vraagje voor degenen die het eindgesprek hebben gehad. Hoe wordt je Engelse spreekvaardigheid getoetst? Worden er algemene vragen gesteld, bijvoorbeeld wat je lievelingsdier/muziek is, of hoe een dag in je leven eruit ziet? Of zijn het meer werkgerichte vragen, zoals vergelijkbaar met de videopitch? Ik heb zelf pas 4 april mijn selectiedag, dus ik heb nog even Bedankt alvast!
Hey!
Ik hoor vaak dat de volgende vraag terug komt: “Heb je ervaring met werken met verschillende culturen?”
Zelf had ik hele andere vragen. De recruiters kondigden aan dat het gesprek verder zou gaan in het Engels. Bij mij werd er gevraagd:
- Of ik ooit buiten Europa had gevlogen
- Wat het grootste verschil was met dit land in vergelijking tot Nederland
- Of ik ooit had gevlogen met KLM en wat mij het meeste bij stond van deze vlucht
Daarna ging het al snel over welke landen ik wilde bezoeken en waarom. Het was een heel laagdrempelig gesprek, de recruiters stelde mij echt op mijn gemak en gaven goed richting aan het gesprek. Ik denk niet dat je het Engelse stuk kan voorbereiden, maar wat mij heel erg hielp was door het gesprek snel naar architectuur te krijgen, vanwege mijn achtergrond hierin (een onderwerp waar ik comfortabel mee ben). Als je een woord even niet weet, probeer dit dan te omschrijven en geen Nederlandse woorden te gebruiken. Uiteindelijk had ik een super leuk gesprek met hen, waarin ik ze iets heb geleerd over architectuur. Hopelijk heb je hier iets aan