Arkefly Academy

• Lot

Hallo allemaal,

Ik heb mij zo'n twee weken geleden aangemeld voor de ArkeFly Academy via Arkefly@rocva.

Diezelfde dag kreeg ik een mail terug met dat ik een email zou ontvangen met een datum voor een intake gesprek.

Helaas heb ik hierna niks meer gehoord, vorige week vrijdag heb ik zelf initatief genomen door hun nog een keer te mailen.

Maar tot nu toe helaas nog steeds niks gehoord.

Heeft iemand dit ook gehad??

Ik wil de opleiding heel graag doen en ik vind het jammer dat ik niks van ze hoor, ik kan nog wel even afwachten en ze misschien nog een keer mailen,

maar dit kan ook opdringerig overkomen en dat is zeker niet mijn bedoeling!

Weten jullie hier misschien raad mee, of heeft iemand dit ook gehad?

Alle advies is welkom!!

Groetjes L

• Hella

Hallo!

Ik ben voor morgen uitgenodigd om op de informatiebijeenkomst te komen.

Begrijp ik het nou goed dat je dan al meteen een kort interview krijgt? Kan ik me daar dan nog op voorbereiden?

Groetjes!

• Etienne94

Hoi allemaal!

Ik heb vandaag een bericht gestuurd naar dat e-mail adres! Ik wil graag steward worden, maar durf de stap voor de intake niet te nemen. Dit puur omdat ik in het oosten woon en als ik wordt aangenomen, super snel een adresje in het westen moet vinden. Tips?

Wanneer begint de opleiding? Op de site staat augustus, maar ik lees hier veel december? En zijn er maar beperkte plaatsen beschikbaar, of plaatsen ze gewoon zo veel mogelijk kandidaten?

Ik heb al MBO 4 afgerond, maar wil dit graag doen ivm de stage en de werkervaring. Of is dit een domme keuze? Ik ben namelijk nog maar 19, en als ik klaar ben kan ik ook internationaal solliciteren omdat ik dan 21 ben.

Ik heb me wel aangemeld voor de open dag. Maar deze is pas in juni. Kan je dan ook nog geplaatst worden voor de opleiding van dit jaar?

Graag hoor ik van jullie!

Etienne

• M-

Hallo allemaal,

Ik heb mij ongeveer een maandje geleden ook aangemeld voor de ArkeFly Academy! Ik heb toen wat contact gehad en er werd gevraagd om mijn CV en een verklaring van een resultatenoverzicht van mijn huidige opleiding. Ik was ook uitgenodigd voor de informatiebijeenkomst, en ben nog enthousiaster geworden, er werd veel informatie gegeven over hoe de opleiding er uitziet. Tot op heden heb ik ook nog niks gehoord, ik ben erg benieuwd wanneer de intakes/voorselecties plaats vinden.

Wanneer de opleiding precies begint weet ik niet, ik dacht rond augustus/september. Er werd gezegd en het staat op de ArkeFly site zelf dat je je snel moet aanmelden want ‘'de ArkeFly Academy heeft maar voor een beperkt aantal studenten plaats’', geloof dat ze bij de gewone ‘'Steward / Stewardess’' opleiding wel gewoon meerdere mensen aannemen. Als je je al hebt aangemeld kan het natuurlijk geen kwaad om gewoon naar de open dag in juni te gaan, het werd mij zelfs geadviseerd om te zien welke trajecten er zijn dus gewoon hoe de opleiding eruit ziet. Volgens mij heeft nog niemand wat gehoord wanneer de intakes/voorselecties plaats vinden, ik heb wel een mailtje gestuurd om te vragen wanneer de uiterste datum is dat je kunt beginnen stel je word aangenomen, maar ik heb nog niks gehoord. Ik zal het wel hier plaatsen als ik een reactie terug heb :-)

Groetjes M

• Etienne94

Hoi!

Oke, ik heb me nog niet specifiek aangemeld, puur informatie aangevraagd (terwijl ik daarna pas zag dat er open dagen etc. waren). Voelde me een beetje dom en er nog een mailtje achteraan gestuurd of er eventueel nog beschikbaarheid is. Ik durf me op dit moment niet aan te melden ivm mijn (eerdergenoemde) woonplaats.

Ik maak me nu zorgen, ondanks ik het pas gister heb verstuurd ben ik echt bang dat ik niks terug krijg of dat ik misschien een beetje raar over kom! Daar is weer mijn onzekerheid haha.

Ik ga in ieder geval op 5 juni naar de open dag, maar omdat dat zo kort op augustus/september is moet ik natuurlijk wel voor de tijd beslissen wat ik wil. Daarom hoop ik dat ze mijn vragen beantwoorden! Dan kan ik me eventueel voor de tijd nog aanmelden (mits er nog plaats is, ik hoop het!) en vooral huisjes zoeken. Nog tips M-?

Wie weet komen we bij elkaar in de klas :)

Etienne

• G.

Nuttige informatie hierboven waarvoor dank.

Als vrouw van 43 zou ik deze opleiding ook wel willen doen aan de AA. Is dit mogelijk dat iemand weet?

• Etienne94

Hoi G.

Ik heb nog geen info of mailtjes terug verder, dus weet niet of ze op vragen antwoorden op dit moment… Maar ik zou zeggen, probeer het gewoon! :) Waarom niet? Als eis staat dat je in ieder geval ouder dan 19 moet zijn.

Heb je geen MBO4 of Havo diploma? Anders kun je namelijk gewoon al direct solliciteren bij een LV en dan kun je een interne training volgen.

Etienne

• Etienne94

Hoi allemaal!

Ik heb zojuist bericht gekregen dat er op 15 april om 16:00 een informatie dag is. Om daarvoor uitgekozen te worden moet ik mijn CV opsturen. Ga ik vanmiddag direct doen!! :)

Hopen dat het wat wordt, het valt precies in de jubileumweek van mijn stageplek.

Etienne

• Willemijn

Hallo allemaal,

8 april heb ik mijn intake gesprek op het ROC Hoofddorp, super spannend en ik heb er heel veel zin in.

Nu vraag ik mij af of ik die dag ook meteen te horen krijg of ik de opleiding mag doen of niet?

Weten jullie dit??

Ik hoop op een reactive!

Mvg,

Willemijn

• M-

Wat fijn dat je eerder terecht kan Etienne95! En heb je al een e-mail terug gehad of je voor de informatiebijeenkomst bent uitgenodigd? Je gaat vast en zeker nog enthousiaster worden 15 april haha.

Je hebt de Opaalcampus aan de Opaallaan geloof dat daar ook studenten van ROCVA Airport kunnen wonen, wordt verhuurd door duwo. Verder weet ik eigenlijk niet wat er in de buurt zit qua wonen, je zou kunnen googlen of eventueel 15 april op het ROCVA Airport zelf vragen.

Of je het meteen te horen krijgt verschilt denk ik per school/opleiding, heb het wel eens meteen te horen gekregen of een paar dagen later. Wens je veel succes Willemijn, 8 april! Is de intake voor de gewone Steward/Stewardess opleiding of voor de ArkeFly Academy?

Heeft iemand verder al wat gehoord over de intakes/voorselecties voor de ArkeFly Academy? Zit met smart te wachten op een reactie haha.

M-